Sir Paul COLLIER, John KAY: Politycy dali się uwieść ideologii indywidualizmu
John KAYSir Paul COLLIER

John KAY
Sir Paul COLLIER

Politycy dali się uwieść ideologii indywidualizmu

Można pogodzić ideę wspólnoty i gospodarki. Dobrze radzące sobie firmy są formą społeczności. Konflikt pomiędzy społecznością a rynkiem nie jest nieusuwalny. Rynek funkcjonuje dobrze wyłącznie w oparciu o sieć relacji społecznych.

Prof. Luigi MONDELLO: Spin-off. Sztuka znalezienia synergii między akademią a biznesem
Prof. Luigi MONDELLO

Prof. Luigi MONDELLO

Spin-off. Sztuka znalezienia synergii między akademią a biznesem

Czym jest spin-off? Jest formą organizacji, która ma pozycję niezależnego przedsiębiorstwa, wykorzystując aktywa, pracowników, własność intelektualną, technologię lub produkty firmy macierzystej. Łączymy naukę i biznes w naszej misji syntezy. Połączyliśmy nasze zasoby, aby dzielić się doświadczeniem i wiedzą z innymi firmami w celu zwiększenia kompetencji i udziału w procesie technologicznym mającym swój początek na uniwersytetach publicznych.

Marcin BALICKI: Filozofia to nie tylko nauka. To narzędzie, które pozwala rozwijać biznes
Marcin BALICKI

Marcin BALICKI

Filozofia to nie tylko nauka. To narzędzie, które pozwala rozwijać biznes

Od Tesli, łączącej motoryzację z rozwiązaniami znanymi ze smartfonów, przez aplikacje mobilne banków, oferujące szereg VAS (value-added service), do fintechów, próbujących na naszych oczach integrować swoje usługi z ekosystemem bankowym dzięki dyrektywie PSD2. W jednym i drugim filozofia pomaga w sposób decydujący, wspierając umiejętność myślenia krytycznego, ale też dostarczając płaszczyzny intelektualnej, na której można syntetyzować doświadczenia.

Natalia MARSZAŁEK, Aleksandra SOWA: Czy technologia może przewidzieć Wielki Krach?
Aleksandra SOWANatalia MARSZAŁEK

Aleksandra SOWA
Natalia MARSZAŁEK

Czy technologia może przewidzieć Wielki Krach?

Katastrofalne skutki ostatnich kryzysów – czy to upadku systemu z Bretton Woods w 1973 roku, czy krachów giełdowych na przełomie tysiącleci – obudziły pragnienie, aby opracować jednoznaczny instrument lub przynajmniej wskaźnik, który służyłby jako zapowiedź takich kryzysów. Nie tylko po to, aby przygotować się lub uzupełnić kasy awaryjne, ale również żeby państwo i jego instytucje mogły zastosować środki zaradcze i ewentualnie zapobiec czarnemu scenariuszowi.

Cyrille LACHÈVRE: Nie ma już dnia, aby demagogicznie nie atakowano przedsiębiorców
Cyrille LACHÈVRE

Cyrille LACHÈVRE

Nie ma już dnia, aby demagogicznie nie atakowano przedsiębiorców

Édouard Philippe, premier rządu, surowo: „w definicji przedsiębiorstwa w kodeksie cywilnym wprowadzimy czarno na białym zapis o konieczności uwzględniania wyzwań społecznych i środowiskowych”. Bernard Pivot, dziennikarz kulturalny, w pogoni za bon motem: „jaka jest różnica między akcjonariuszem a pracownikiem? Akcjonariusz ma akcje, a pracownik obligacje [gra słów, fr. obligations oznacza ‘obligacje’ ale też ‘obowiązki’]. Thomas Porcher, profesor ekonomii, przywołując stronniczy raport przygotowany przez jedną z organizacji pozarządowych, niezwykle uczenie: „to jakieś szaleństwo, że akcjonariusze zabierają dwie trzecie zysków”. Vincent Lindon, grający w filmie En guerre (Na wojnie), prezentując w Cannes swój następny film: „co takiego trzeba zrobić pracownikowi, żeby musiał uciekać się do rozdarcia koszuli kierownikowi działu kadr?”. Nie ma już dnia we Francji, żeby demagogicznie nie atakowano przedsiębiorców.

Prof. Gretchen SPREITZER, Prof. Christine PORATH: Przepis na szczęśliwą pracę
Prof. Christine PORATHProf. Gretchen SPREITZER

Prof. Christine PORATH
Prof. Gretchen SPREITZER

Przepis na szczęśliwą pracę

Wyzwaniem dla menedżerów jest powstrzymywanie się od ograniczania upełnomocnień w sytuacjach, gdy pracownicy popełniają błędy. Takie sytuacje stwarzają najlepsze warunki do nauki — nie tylko dla samych zainteresowanych, lecz także dla innych, którzy mogą uczyć się w sposób pośredni.

Sebastian HEJNOWSKI: Kolejne pokolenie w biznesie coraz silniej zwraca uwagę na wartości, etykę, transparentność
Sebastian HEJNOWSKI

Sebastian HEJNOWSKI

Kolejne pokolenie w biznesie coraz silniej zwraca uwagę na wartości, etykę, transparentność

Nasze elity biznesowe nie chcą uchodzić za cwaniaków, którzy w sprytny sposób zarobili pieniądze kosztem czyjejś krzywdy. To wielka i zauważalna zmiana. Reputacja nabiera znaczenia i osoby, które uchodzą za skorumpowane, czeka ostracyzm. Wciąż są branże, które mają bardzo nisko ustawione standardy etyczne i gdzie taki model zachowań nie dotarł, ale młode pokolenie ma dużą siłę piętnowania i wymiany doświadczeń.

Meghan CASEY: Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia
Meghan CASEY

Meghan CASEY

Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia

Powiedzmy, że opracowujesz strategię zarządzania treścią dla dentystki, która właśnie otworzyła prywatny gabinet i chciałaby uruchomić stronę internetową, aby przyciągnąć nowych klientów. Odpowiedz na początek na pytanie: co z postawami i przekonaniami potencjalnych klientów, ich obawami, doświadczeniami, zachowaniami i motywacjami, które wiążą się z wyborem dentysty?

Donald TRUMP: Nigdy się nie poddawaj! Przesłanie Prezydenta USA
Donald TRUMP

Donald TRUMP

Nigdy się nie poddawaj!
Przesłanie Prezydenta USA

Przeciwności losu to fakt. Jest bardzo prawdopodobne, że nie zdarzy Ci się dzień wolny od trosk. Przyjmij to jak wyzwanie — a nie rozczarowanie. Przerośnij swoje problemy, bądź gotów, by walczyć o swoje racje, a wszystko się uda.

Jeremy GUTSCHE: Jak wychować myśliwego?
Jeremy GUTSCHE

Jeremy GUTSCHE

Jak wychować myśliwego?

Farmer jest z siebie zadowolony, a jego życie składa się z cyklicznie powtarzanych czynności. Myśliwym kieruje ciekawość i ciągłe nienasycenie. Dziś wielu ludzi przypomina swoją mentalnością farmerów, jednak szanse na spektakularny sukces mają myśliwi.

Guy KAWASAKI: Jak odróżnić specjalistów od oszustów?
Guy KAWASAKI

Guy KAWASAKI

Jak odróżnić specjalistów od oszustów?

Co mamy zrobić, żeby zaczęto o nas mówić? Odpowiedź: „Stwórzcie coś wspaniałego i wykorzystujcie media społecznościowe”. Jak duży powinien być nasz budżet na reklamę? Odpowiedź: „Zerowy. Zamiast się reklamować używajcie mediów społecznościowych”. To tylko niektóre z pytań pozwalających odróżnić specjalistę od oszusta.

Peter SINGER: "Uczciwość według Volkswagena"
Peter SINGER

Peter SINGER

"Uczciwość według Volkswagena"

Od wybuchu skandalu akcje Volkswagena straciły ponad jedną trzecią wartości. Firma będzie musiała naprawić 11 mln samochodów, a kary, jakie przyjdzie jej zapłacić, tylko w USA mogą sięgnąć nawet 18 mld dolarów. Najbardziej kosztowny będzie jednak uszczerbek na reputacji spółki. Rynek daje własną odpowiedź na pytanie „Czy uczciwość jest dla mięczaków?”.

Erik WAHL: "Unthink (2). O potężnej sile zabawy"
Erik WAHL

Erik WAHL

"Unthink (2). O potężnej sile zabawy"

Trzeba wskrzesić siebie samego z dzieciństwa. Trzeba w końcu zacząć żyć aktywnie. Z pasją. Ciekawością. Wolnością. „Graj bez zwracania uwagi na wynik, baw się” — pisze Roy Williams, założyciel Wizard Academy. „Aby się bawić, trzeba zrelaksować napięty umysł. Przez to się odmładzamy i rewitalizujemy. Dzieci są radosne, bo się bawią. Dorośli są poważni, bo się nie bawią”

Mark JEFFERY: "Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"
Mark JEFFERY

Mark JEFFERY

"Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"

Celem działań marketingowych jest zamieniać klientów, którzy słyszeli o danej firmie, w takich, którzy lojalnie korzystają z jej oferty. Ta ponadczterdziestoletnia koncepcja nabiera dziś nowego znaczenia, ponieważ nowoczesne narzędzia technologiczne umożliwiają obecnie prowadzenie pomiarów na wszystkich etapach lejka marketingowego.

Pekka NYKÄNEN, Merina SALMINEN: "Kto pogrążył Nokię? Fascynująca historia upadku"
Merina SALMINENPekka NYKÄNEN

Merina SALMINEN
Pekka NYKÄNEN

"Kto pogrążył Nokię? Fascynująca historia upadku"

Sukces koncernów technologicznych nie polega jedynie na spełnianiu oczekiwań członków zarządu czy realizacji wielomilionowych porozumień o współpracy z innymi firmami. W tej branży ostatecznie wygrywa ten, kto zadowala konsumenta – niezależnie od tego, czy sam jest renomowanym wielonarodowym koncernem, czy dynamicznym start-upem. Firmy, które tego nie dostrzegają, balansują na krawędzi upadku.