
Szkoła Rycerska. Rzecz o Szkole Przywództwa Instytutu Wolności
Głównym kryterium doboru jest chęć rozwijania się, zaangażowanie w życie wspólnoty i chęć budowy sprawnego i silnego państwa.
mądra, dojrzalsza szkoła
Głównym kryterium doboru jest chęć rozwijania się, zaangażowanie w życie wspólnoty i chęć budowy sprawnego i silnego państwa.
Książki Bahdaja, Domagalika, Minkowskiego, Niziurskiego, Siesickiej… Ale też Kamieńskiej, Jurgielewiczowej, Szklarskiego, Centkiewiczów… Dla współczes...
Spośród znanych mi nauczycieli nieliczni mają jakieś wakacyjne plany.
Przekażcie Waszym Rodzicom i najbliższym: czas zacząć naukę… nieważne ile ma się lat! Jesteśmy w pewnym sensie „zaprogramowani" na to, żeby się uczyć.
Ten typ dziewiętnastowiecznych scenariuszy losów bohatera miał niezaprzeczalny urok szczęśliwego końca, w którym zawsze prawość była nad nieprawością ...
W zapomnianym już dziś poemacie Kornela Ujejskiego Maraton hoplita wysłany przez stratega Aten, Miltiadesa, z wieścią o zwycięstwie Greków kona z wyci...
Houellebecq mówi, że wcale nie kwestie gospodarcze będą miały decydujący wpływ na przyszłość.
Pytam uczniów, o co właściwie toczy się proces Jezusa. Zapada dłuższa cisza.
Powrót do przeszłości staje się możliwy.
Pytam piętnasto- szesnastoletnich uczniów, czy nie oburza ich fakt kłamstw w sprawie obozów koncentracyjnych.
Jeśli kolejna wielka reforma systemu polskiej edukacji zostanie przeprowadzona w sposób nieprzemyślany, na rynku wydawców edukacyjnych pozostaną zglis...
W szkołę uderza fala krytyki: po społecznych konsultacjach gimnazja i trzyletnie licea okazały się pomyłką.
Gdzie w tym wszystkim jest uczeń, gdyż to dla niego jest ta dobra zmiana. I tu panuje dwugłos, choć troska o ucznia jest jedna.
„Jakie cechy są konieczne, by być dobrym nauczycielem?
Wystarczy chwilę porozmawiać z przeciętnym uczniem, i to na każdym etapie edukacyjnym, by się dowiedzieć, że nie ma pojęcia, po co się czegoś uczy.
Marsz nie będzie jeden, tylko będzie ich trzydzieści. Właśnie dlatego, że Ojczyzna jest jedna, a ludzie nie myślą jednakowo.
Uczeń, nawet jeśli ma kilkanaście lat, powinien rozumieć, że śmierć nie jest wyłącznie medialnym echem, które mnie nie dotyczy, nie jest wirtualnym od...
Do najważniejszej dziedziny urasta dziś szeroko rozumiana EDUKACJA.
Co w istocie ma upamiętniać Dzień Edukacji Narodowej?
Trzy piękne karty z historii Wrocławia jako akademickiego ośrodka zostały zapisane w czasach, gdy Europę ogarnęła pożoga pierwszej wojny światowej.
"Co myśli o sobie abiturient, który z celującej oceny spadł do niedostatecznej, a rzecz ta stała się zaraz po ukończeniu szkoły, o której sądził, że d...
Kierunek strategiczny to rozwijanie kreatywności, myślenia uczniów, a nie zamykanie ich w ciasnych ramach rozwiązywania testów.
Dzieci kochają się uczyć. Zresztą nastolatkowie również. Podobnie ma też wielu dorosłych.
Na uczenie problemowe potrzeba przede wszystkim czasu – koniecznego na nawiązanie relacji z uczniem i całym zespołem, potrzeba wyjścia poza ramy ogran...
Jak dotąd porównywałem edukację do wytwarzania.
Nie tak znowu stara historia przydarzyła się swego czasu w Indiach.
Bycie w swoim Żywiole zależy od odnalezienia naszych własnych, charakterystycznych talentów i pasji.
Po co komu starocie? Ileż można o tym mówić? Czytało się – bo się musiało! Nie czytało się wcale! Po co komu Kordian?
Gdy byłem jeszcze całkiem mały, regularnie odwiedzałem z rodzicami muzea i z zapartym tchem stawałem przed obrazami wielkich mistrzów, które przedstaw...
Moją ośmioklasową szkołę definiowała hegemonia poprawności nad wolnością i zasadniczo anonimat ucznia.
Gdy po raz pierwszy Muzeum „Pana Tadeusza”, mieszczące się w zabytkowej barokowej kamieniczce „Pod Złotym Słońcem” na wrocławskim Rynku pod numerem 6,...
Kluby Debat działają w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. W 2016 r.
Skąd wzięło się to okropne przekonanie, że musimy być tacy, jakimi chcą widzieć nas inni, bo jeśli nie, to stajemy się gorsi.
Czyż to nie król powinien siedzieć w tym krześle i myśleć o policzku, jaki dano Rzeczpospolitej? – zauważa jedna z uczennic.
Człowiekowi brakuje pewnego stopnia racjonalności, w związku z czym zupełnie nie umiemy – przynajmniej na razie – tworzyć skutecznych instytucji i org...
WP_Term Object ( [term_id] => 748 [name] => Piękno edukacji [slug] => piekno-edukacji [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 799 [taxonomy] => category [description] => mądra, dojrzalsza szkoła [parent] => 0 [count] => 270 [filter] => raw [term_order] => 0 [cat_ID] => 748 [category_count] => 270 [category_description] => mądra, dojrzalsza szkoła [cat_name] => Piękno edukacji [category_nicename] => piekno-edukacji [category_parent] => 0 ) 1