Rana FOROOHAR: Big Tech był nadzieją. Stał się zagrożeniem Rana FOROOHAR: Big Tech był nadzieją. Stał się zagrożeniem
Rana FOROOHAR

Rana FOROOHAR

Big Tech był nadzieją. Stał się zagrożeniem

Platformy internetowe przestały być miejscami, gdzie możemy wyszukać tanie bilety lotnicze, zamieścić zdjęcia z wakacji lub odnowić kontakty z członkami rodziny i znajomymi, z którymi od dawna nie mieliśmy żadnych relacji. Stały się natomiast instrumentami umożliwiającymi wywieranie wpływu na sytuację geopolityczną i funkcjonowanie państw, przysparzając równocześnie zysków swojemu kierownictwu i interesariuszom. Niewinność, którą znaliśmy z wcześniejszych czasów, odeszła na zawsze.

Michał KŁOSOWSKI: Social media biorą wszystko Michał KŁOSOWSKI: Social media biorą wszystko
Michał KŁOSOWSKI

Michał KŁOSOWSKI

Social media biorą wszystko

Odpowiedzialność w mediach społecznościowych nie istnieje, nie jest bowiem potrzebna. Social media służą bardziej jako narzędzie kreacji niż lustro rzeczywistości.

Philippe LATOMBE: Facebook chce opuścić Europę? Nareszcie! Philippe LATOMBE: Facebook chce opuścić Europę? Nareszcie!
Philippe LATOMBE

Philippe LATOMBE

Facebook chce opuścić Europę? Nareszcie!

Skończyły się czasy, gdy internet był synonimem wolności. To wyświechtany frazes, który miał zastosowanie na samym początku rewolucji cyfrowej. Żeby dzisiejszy użytkownik internetu poczuł się może nie wolny, ale przynajmniej świadomy tego, co dzieje się z jego danymi w sieci, musi przebrnąć przez nieskończenie wiele regulaminów, próbując zrozumieć konsekwencje nie zawsze klarownych zapisów. Kto z czystym sumieniem może przyznać, że ma pełną kontrolę nad swoimi danymi? Oczywiście, istnieje wolna wola, powie ktoś. Ale czy zawsze mamy pełną świadomość tego, co tak naprawdę wybieramy?

Evgeny MOROZOV: Europa przesypia rozwój technologiczny Evgeny MOROZOV: Europa przesypia rozwój technologiczny
Evgeny MOROZOV

Evgeny MOROZOV

Europa przesypia rozwój technologiczny

Bycie pod ochroną Stanów Zjednoczonych doprowadziło Europę do utraty własnych celów strategicznych. Nie zajmowała się swoimi narzędziami cyfrowymi uznając, że skoro stosunki transatlantyckie nie podlegają kwestii, to Amerykanie zawsze tu będą.

Michał KOSIŃSKI: Big Data - wyzwanie czasu. Jaki świat nowych mediów zbudujemy? Michał KOSIŃSKI: Big Data - wyzwanie czasu. Jaki świat nowych mediów zbudujemy?
Michał KOSIŃSKI

Michał KOSIŃSKI

Big Data - wyzwanie czasu.
Jaki świat nowych mediów zbudujemy?

Michał Kosiński prowadzący Centrum Psychometryczne na Uniwersytecie Cambridge bada, jakie informacje pozostawiamy w sieci, jak można je wykorzystać do tworzenia profili konsumenckich i wyborczych, jak przewidzieć zachowania użytkownika Internetu. Przy okazji zwraca uwagę na konieczność wypracowania standardów w zapewnieniu pełnej kontroli nad gromadzeniem i udostępnianiem innym swoich danych.

Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury
Wojciech SURMACZ

Wojciech SURMACZ

Czas nowej cenzury

AFP zaczęła walczyć z dezinformacją na polskim rynku medialnym. Współpracując z Facebookiem, nie tyle prowadzi realną walkę z globalnym zjawiskiem fake news, ile próbuje narzucać liberalną polityczną poprawność.

Marek KACPRZAK: O ludziach, którzy przejmują nasz świat. Moje prognozy na 2018 Marek KACPRZAK: O ludziach, którzy przejmują nasz świat. Moje prognozy na 2018
Marek KACPRZAK

Marek KACPRZAK

O ludziach, którzy przejmują nasz świat.
Moje prognozy na 2018

Ci, którzy właśnie przejmują nasz świat, rozumieją go lepiej niż wszystkie parlamenty świata, w których to zasiadający skupiają się jedynie na tym, jak utrzymać status quo. Ci nowi, którzy już nadeszli, są groźni nie dlatego, że mają w ręku broń. Są groźni, bo tak jak kiedyś Jobsowi, a teraz Muskowi, Zuckerbergowi i każdemu takiemu jak oni chodzi w gruncie rzeczy o to samo. Chcą zmienić świat, bo ten, w którym o wszystkim decydują polityczne układy, im się nie podoba.

Jan ŚLIWA: Mikrotargetowanie i datakracja Jan ŚLIWA: Mikrotargetowanie i datakracja
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Mikrotargetowanie i datakracja

Metody te stosował Obama w 2008 r. i jeszcze lepiej w r. 2012.  Jeszcze w sierpniu 2017 r. wydawało się, że zespół Hillary Clinton robi to lepiej, czyli że świat jest w porządku. Analiza danych stała się grzechem dopiero wtedy, gdy wygrał Donald Trump.

Richard STALLMAN: Przeciw opresji 2.0 Richard STALLMAN: Przeciw opresji 2.0
Richard STALLMAN

Richard STALLMAN

Przeciw opresji 2.0

Musimy się naprawdę postarać, by politycznie osłabić korporacje i biznes. Biznes dąży do politycznej władzy ograniczającej demokrację. A demokracja oznacza, że wielu niebogatych ludzi może się połączyć, by zyskać większą siłę niż ta, jaką dysponują bogaci i przeszkodzić im w dominacji nad resztą!

Ewa FABIAN: Czytając Mistewicza. Albo o świecie 2.0 z wieloma niewiadomymi Ewa FABIAN: Czytając Mistewicza. Albo o świecie 2.0 z wieloma niewiadomymi
Ewa FABIAN

Ewa FABIAN

Czytając Mistewicza.
Albo o świecie 2.0 z wieloma niewiadomymi

Wszystkim nam zależy na naszej wolności, swobodach obywatelskich, ochronie bezpieczeństwa, pokoju i dobrobycie. Choć krzycząc na siebie osiągniemy jakiś efekt, a nawet tymczasowe rozwiązanie, lepiej byłoby zwrócić się do robota ze śrubokrętem w ręku i programistą na podorędziu.

Michał BONI: Fenomen Doliny Krzemowej Michał BONI: Fenomen Doliny Krzemowej
Michał BONI

Michał BONI

Fenomen Doliny Krzemowej

Trzeba zbudować nowoczesny ekosystem innowacji. A w nim rola uczelni i ośrodków naukowych powinna stać się kluczowa. Uczelnie muszą żyć realnym życiem, a nie prawem stanowionym przez biurokrację. To one razem z biznesem i gospodarką muszą stworzyć centralny punkt zapłonowy innowacji europejskiej. Lekcję z fenomenu Doliny Krzemowej — możemy wyciągnąć.

Adrian GAJ: "Jak w 30 dni na Facebooku odwołaliśmy burmistrza" Adrian GAJ: "Jak w 30 dni na Facebooku odwołaliśmy burmistrza"
Adrian GAJ

Adrian GAJ

"Jak w 30 dni na Facebooku odwołaliśmy burmistrza"

To pierwsze referendum lokalne w mieście tej wielkości, do tego referendum wygrane przez inicjatorów. Odwołano burmistrza aktywizując ludzi młodych, ale też starszych, wszystkich tych, którzy używają Facebooka. To w sieci rozegrała się referendalna bitwa. O jej przebiegu, zwrotach, zdziwieniach i wnioskach na przyszłość, wnioskach co do siły nowych mediów – pisze Adrian Gaj.

Aleksandra SOWA, Natalia MARSZAŁEK: "I really, really, really like you…" Aleksandra SOWA, Natalia MARSZAŁEK: "I really, really, really like you…"
Aleksandra SOWANatalia MARSZAŁEK

Aleksandra SOWA
Natalia MARSZAŁEK

"I really, really, really like you…"

„Jak dziwną jest rzeczą, że ludzie zawsze umieją odpowiedzieć na pytanie, ile posiadają owiec, natomiast nie umieją podać liczby przyjaciół ani ich wymienić — tak nisko ich cenią”, powiedział Sokrates. Dziś dzięki Facebookowi możemy już podać liczbę naszych znajomych, ale czy dzięki temu bardziej ich cenimy?

Nathan EAGLE: "Sami zarabiajmy na swoich danych" Nathan EAGLE: "Sami zarabiajmy na swoich danych"
Nathan EAGLE

Nathan EAGLE

"Sami zarabiajmy na swoich danych"

Jeśli dane pasywne warte są miliardy dolarów, kiedy sprzedają je strony trzecie, to informacje, którymi dobrowolnie podzielą się sami użytkownicy – wiarygodny, szczery wgląd w ich motywacje konsumenckie – powinny być warte znacznie więcej. Dostrzegając ludzi stojących za danymi, firmy mogą zyskać dostęp i dzielić się tą wartością, tworząc niewykluczającą gospodarkę danych. Dane osobiste są… osobiste. Ludzie sami powinni decydować, czy je udostępniać, i powinni móc to robić na własnych warunkach.

Eryk MISTEWICZ: "Trzecia dekada Orwella. 1984-2014. Czy można jeszcze zaufać Google i Facebookowi?" Eryk MISTEWICZ: "Trzecia dekada Orwella. 1984-2014. Czy można jeszcze zaufać Google i Facebookowi?"
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

"Trzecia dekada Orwella.
1984-2014. Czy można jeszcze zaufać Google i Facebookowi?"

„Mówią, że ich celem jest zagregować cała wiedzę ludzkości i umieścić ją w jednym miejscu. Ale tak naprawdę zależy im na tym, aby zgrupować dane o wszystkich ludziach, i je po prostu sprzedawać” – powiedział Don Norman o Google. Jeśli nie płacicie za Internet, to dlatego że być może nie jesteście klientem, ale produktem… łupem… narzędziem…

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam