
Federico Fellini. „Notatnik reżysera” jako manifest poetycki twórcy
Choć Fellini nieufnie przygląda się popkulturze, to jednak nie próbuje się od niej separować i odnajduje pewne miejsca wspólne między swoim kinem a światem telewizyjnych symulakrów.
Choć Fellini nieufnie przygląda się popkulturze, to jednak nie próbuje się od niej separować i odnajduje pewne miejsca wspólne między swoim kinem a światem telewizyjnych symulakrów.
Film może być przekazicielem swoistej mądrości życiowej, wiedzy oraz doświadczenia pozwalających na lepsze rozpoznawanie prawdy, dobra i piękna w konf...
Gdy dziennikarze zagranicznych mediów pytają, co zrobią Polacy, jaki czynnik jest najważniejszy w ich decyzjach, odpowiadam krótko: Polacy się wyprost...
Obawa przed zagładą to nie jedyne, co bomba atomowa wprowadziła do naszego życia.
Wietnam zakazuje wyświetlania komedii „Barbie”, a publiczność chińska ten film potępia.
Ludzi ekranu, sceny czy estrady mamy skłonność traktować, jak starożytni Grecy traktowali bogów na Olimpie.
Francuska minister transformacji energetycznej, Agnes PANNIER-RUNACHER, zorganizowała w Paryżu spotkanie 16 krajów, w tym m.in.
Film chętnie i często symuluje przyszłe wspólne losy sztucznej inteligencji i człowieka. Ale też ostrzega: to wszystko zdarzy się niebawem. Jutro.
Sześćdziesiąt lat temu, 28 marca 1963 roku, Alfred Hitchcock pokazał światu thriller „Ptaki”. Film budzi grozę do dziś.
Zastanawiają się Państwo, co warto obejrzeć, usłyszeć i zobaczyć?
„The Chosen” – popularny dziś amerykański serial o Jezusie Chrystusie – powinno się oglądać bez popadania z jednej strony w idolatryczne przekonanie, ...
Turcja wyrasta na jednego z większych producentów seriali. Tureckie seriale telewizyjne zmieniają postrzeganie tego kraju w świecie.
Polacy zapamiętali go jako pułkownika Dowgirda z serialu Czarne chmury, doktora Karola z Czterdziestolatka czy bankiera Kramera z komedii Vabank.
Twórcy filmowi, proponując futurologiczne wizje człowieka w kosmosie, notują tyle samo sukcesów i błędów, co naukowcy, którzy projektują rakiety i baz...
Amerykańska Akademia Filmowa przedstawiła skrócone listy kandydatów do Oscara w 10 kategoriach (15 kandydatów kandydatów w każdej z nich).
O miano polskiego kandydata do Oscara konkuruje siedem filmów: 1. IO, reż. Jerzy Skolimowski; 2. Broad Peak, reż. Leszek Dawid; 3.
Widz, uczestnicząc w tej grze medialnej, przyzwala, by przez jego świadomość przepływał niekończący się strumień informacji.
Ten film jest dla mnie dużym wyzwaniem.
Seniorzy byli pełnoprawnymi współtwórcami filmu, pomagali w reżyserii, lokacjach, ustawianiu światła, pracowali jako dźwiękowcy oraz operatorzy.
Odwrócone znaczenia pojęć, wszczynanie nieustannych seansów nienawiści w imię miłości i braterstwa, przyzwolenie na falsyfikat i kicz, a zwłaszcza na ...
Z Polski może wyjść coś mądrego, co pomoże Zachodowi wyplątać się z jego błędów. Nie wyśmiewam słów premiera Morawieckiego o rechrystianizacji Europy.
Idąc do kina na animację Zimy, liczyłem na to, że realizatorzy utrzymają klimat książki. Zwrócili się w stronę animacji retro.
Pod względem krajobrazowym i kulturowym Dolny Śląsk jest to najciekawszy „filmowy” region w Polsce, gdzie wszystko można nakręcić oprócz morza.
Potrzebujemy szybko kolejnego Andrzeja Wajdy. Kogoś, kto zadba, byśmy nie popadali w samouwielbienie i samozachwyt.
Pokolenie z Wszystkich nieprzespanych nocy jest bez właściwości. Ale to wrażenie błędne. W jakimś stopniu jestem przecież za to odpowiedzialny.
Niespodziewane moce umysłu i jego ewolucja w przyszłości są wciąż powracającym tematem dla scenarzystów i reżyserów filmów fantasy i science fiction.
Był reżyserem delikatności. Nawet wówczas, gdy dotykał spraw trudnych, problemowych, wzbudzających napięcia interpretacyjne.
To chyba pierwszy obraz w historii kina, który tak dobrze ukazuje wpływ social mediów na sukces firmy.
#Miasto44 - morze okrucieństwa, krwi, ludzkich szczątków, ruin i ognia. Plus miłość, nienawiść i trochę seksu.
Poprzez nagromadzenie tak wielu patologii i negatywnych zjawisk film wznieca w widzu emocje i budzi liczne pytania, ale jednocześnie łagodzi je prosto...
"Zanosi się na narodowy spór, który film jest bardziej „pijacki”? „Żółty szalik” z Gajosem czy „Pod mocnym aniołem” z Więckiewiczem?