Prof. Grzegorz ŁĘCICKI: Mądrość filmu

Mądrość filmu

Film może być przekazicielem swoistej mądrości życiowej, wiedzy oraz doświadczenia pozwalających na lepsze rozpoznawanie prawdy, dobra i piękna w konf...

Wiesław KOT: Cannes. Skandal ponad wszystko

Cannes. Skandal ponad wszystko

Ludzi ekranu, sceny czy estrady mamy skłonność traktować, jak starożytni Grecy traktowali bogów na Olimpie.

Wiesław KOT: Ptaszydła

Ptaszydła

Sześćdziesiąt lat temu, 28 marca 1963 roku, Alfred Hitchcock pokazał światu thriller „Ptaki”. Film budzi grozę do dziś.

Wiesław KOT: Louis de Funès – Trefniś Pana Boga

Louis de Funès – Trefniś Pana Boga

Louis de Funès uosabiał na ekranie wizerunek starzejącej się konserwatywnej Francji, która dźwiga na swych barkach szacowny bagaż galijskiej tradycji,...

Wiesław KOT: Nie patrz w górę. Infoapokalipsa?

Nie patrz w górę. Infoapokalipsa?

Widz, uczestnicząc w tej grze medialnej, przyzwala, by przez jego świadomość przepływał niekończący się strumień informacji.

Roland MASZKA: 50+ i Muminki

50+ i Muminki

Idąc do kina na animację Zimy, liczyłem na to, że realizatorzy utrzymają klimat książki. Zwrócili się w stronę animacji retro.

Rafał BUBNICKI: Filmowy Dolny Śląsk

Filmowy Dolny Śląsk

Pod względem krajobrazowym i kulturowym Dolny Śląsk jest to najciekawszy „filmowy” region w Polsce, gdzie wszystko można nakręcić oprócz morza.

Robert FELUŚ: "Żółty szalik mocnego anioła"

"Żółty szalik mocnego anioła"

"Zanosi się na narodowy spór, który film jest bardziej „pijacki”? „Żółty szalik” z Gajosem czy „Pod mocnym aniołem” z Więckiewiczem?