Artur SZKLENER: Najsilniejsza polska marka Artur SZKLENER: Najsilniejsza polska marka
Artur SZKLENER

Artur SZKLENER

Najsilniejsza polska marka

Chopin jest najbardziej rozpoznawalną na świecie polską marką kulturową, a Konkurs Chopinowski jest tej marki najważniejszą dźwignią. W tym roku wydarzenie cieszy się rekordowo dużym zainteresowaniem zarówno wśród muzyków, jak i publiczności ze wszystkich stref czasowych.

Dominik DUBIEL SJ: Potrzebujemy Chopina. Szkic o duchowości muzyki Dominik DUBIEL SJ: Potrzebujemy Chopina. Szkic o duchowości muzyki
Dominik DUBIEL SJ

Dominik DUBIEL SJ

Potrzebujemy Chopina.
Szkic o duchowości muzyki

Nie chciałbym nadinterpretować muzyki Chopina i dopowiadać do jego twórczości mistycznej teologii, z którą być może on sam by się nie utożsamił. Niewątpliwym faktem jednak jest, że Chopin był geniuszem i człowiekiem łączącym w sobie różne światy.

Prof. Jerzy MIZIOŁEK: Lot anioła i archeologia estetyki. Wspomnienie Igora Mitoraja Prof. Jerzy MIZIOŁEK: Lot anioła i archeologia estetyki. Wspomnienie Igora Mitoraja
Prof. Jerzy MIZIOŁEK

Prof. Jerzy MIZIOŁEK

Lot anioła i archeologia estetyki. Wspomnienie Igora Mitoraja

Był jednym z najwybitniejszych artystów przełomu XX i XXI wieku. Przywrócił światu powab klasycznego piękna. Inspirował się antykiem: tekstami greckich poetów i okruchami rzeźb. Jego sztukę charakteryzują oniryczny wdzięk i poetyka fragmentu.

Shirley APTHORP: Konkurs twórczego napięcia. Niemieccy pianiści o uwodzicielskiej mocy muzyki Fryderyka Chopina Shirley APTHORP: Konkurs twórczego napięcia. Niemieccy pianiści o uwodzicielskiej mocy muzyki Fryderyka Chopina
Shirley APTHORP

Shirley APTHORP

Konkurs twórczego napięcia.
Niemieccy pianiści o uwodzicielskiej mocy muzyki Fryderyka Chopina

„To Niemcy zniszczyli pomnik Chopina w Warszawie. To oni chcieli wymazać znaczną część polskiej kultury, w tym Chopina. Wydaje mi się, że to odegrało ogromną rolę w niemieckiej edukacji powojennej. Doszło do przerwania tradycji – wielu pianistów, którzy dobrze grali Chopina, musiało opuścić Niemcy. Nigdy tam nie wrócili, by uczyć nowe pokolenia. Polską i żydowską tradycję wyrugowano z Niemiec z niekorzyścią dla nas”.

Haruka KOSAKA: Japonia w Chopinie zakochana Haruka KOSAKA: Japonia w Chopinie zakochana
Haruka KOSAKA

Haruka KOSAKA

Japonia w Chopinie zakochana

Pewne jest, że Konkurs Chopinowski ma dla Japończyków szczególne znaczenie. Trudno nie uwielbiać czegoś, co się kocha. A kochać Chopina to po prostu wspaniała rzecz. To, że Japończycy są drugim po Polakach narodem najbardziej kochającym Chopina, jest chyba odczuwalne nawet dla samych Polaków.

Roman BERCHENKO: Polski geniusz w odbiorze Rosjan Roman BERCHENKO: Polski geniusz w odbiorze Rosjan
Roman BERCHENKO

Roman BERCHENKO

Polski geniusz w odbiorze Rosjan

Konkurs Chopinowski w Warszawie to już prawie od stu lat przedmiot dumy i szerokiego zainteresowania rosyjskich muzyków i melomanów. Dlatego też bez wątpienia mający się odbyć w przyszłym roku w polskiej stolicy konkurs muzyczny wywoła jak najżywszy oddźwięk.

Stuart ISACOFF: Konkurs stwarzający Artystę Stuart ISACOFF: Konkurs stwarzający Artystę
Stuart ISACOFF

Stuart ISACOFF

Konkurs stwarzający Artystę

“Trzeba umieć zagrać nokturny, mazurki, etiudy i ballady, a ich dobre wykonanie wymaga nienagannej techniki, całkowitej przejrzystości, genialnego dźwięku i ogromnego serca – dopiero wszystkie te cechy tworzą znakomitego pianistę. Jeśli potrafisz się nimi wykazać, to potem możesz zrobić już wszystko”.

Stuart ISACOFF: The Chopin Competition: The View from America Stuart ISACOFF: The Chopin Competition: The View from America
Stuart ISACOFF

Stuart ISACOFF

The Chopin Competition

Not only awards, but also participation in the Chopin Competition is a serious step in the career of many musicians.

Sabina TREFFLER: "#Chopin17. I o tym, jak nowe media dały nam szansę przeżywania Chopina wspólnie" Sabina TREFFLER: "#Chopin17. I o tym, jak nowe media dały nam szansę przeżywania Chopina wspólnie"
Sabina TREFFLER

Sabina TREFFLER

"#Chopin17. I o tym, jak nowe media dały nam szansę przeżywania Chopina wspólnie"

Media społecznościowe w tej edycji konkursu wiodą prym. Komunikacja internetowa dała nam wszystkim możliwość indywidualnej oceny występów. Pod względem dyskusji i oprawy medialnej najciekawszy jest twitterowy hashtag #Chopin17. Ku mojemu wielkiemu zachwytowi odkryłam na Twitterze kącik osób zainteresowanych muzyką poważną.

Piotr ORAWSKI: Piękno muzyki (5). O Chopinie Piotr ORAWSKI: Piękno muzyki (5). O Chopinie
Piotr ORAWSKI

Piotr ORAWSKI

Piękno muzyki (5). O Chopinie

Jego polonezy czy mazurki nie są jedynie afirmacją polskości jako cechy narodowej; są manifestacją tego wszystkiego, co mieści się w obszarze kultury narodowej pojmowanej jako takiej. Naszej codziennej tożsamości, naszej identyfikacji, naszego języka. Chopin mówił po polsku. Mówił po polsku w muzyce.

Igor LIPIŃSKI: "Moja muzyka (3). Chopin" Igor LIPIŃSKI: "Moja muzyka (3). Chopin"
Igor LIPIŃSKI

Igor LIPIŃSKI

"Moja muzyka (3). Chopin"

“Po wysłuchaniu muzyki Chopina chciałbym opłakiwać grzechy, których nigdy nie popełniłem, rozdzierać szaty z powodu tragedii, które nie były moimi tragediami. Muzyka zawsze, moim zdaniem, wywołuje taki efekt. Stwarza przeszłość, której nie znaliśmy, napełnia nas bólem, który leżał ukryty przed naszymi łzami”

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam