Marek STANISZEWSKI: "Cztery wymiary nowych mediów"

"Cztery wymiary nowych mediów"

Wspólna zabawa polegająca na przekazywaniu informacji, a następnie grupowym obserwowaniu: co też później się z nią wydarzy, jest dziś najpopularniejsz...

Carl BILDT: "Jedna sieć, jedna przyszłość"

"Jedna sieć, jedna przyszłość"

Stawka jest ogromna. To, jak świat zareaguje na zagrożenie cyberatakami, wyznaczy ramy, w jakich przyszłe pokolenia będą w stanie czerpać korzyści z ...

Paweł GRZEGORCZYK, Piotr KASZCZYSZYN, Bartosz BRZYSKI: "Opowieść o państwie. Jagielloński24"

"Opowieść o państwie. Jagielloński24"

Stając się suflerami „partyjnych plemion” Jarosława Kaczyńskiego i Donalda Tuska, dziennikarze zdezerterowali ze statusu mediów publicznych, gdzie prz...

Eryk MISTEWICZ: "Okładka"

"Okładka"

Po co mam kupować tygodnik, którego okładka przestała się już różnić od memu z Demotywatory.

Dariusz ROSIAK: Dziennikarstwo przetrwa

Dziennikarstwo przetrwa

W krótkiej perspektywie nie da się chyba uniknąć dalszej demoralizacji wśród dziennikarzy i upadku prestiżu tego zawodu, również finansowego, co zniec...

Tomasz KRZYŻAK: "Abp.Józef Michalik: Telewizja – bez entuzjazmu, Twitter? Chętnie!"

"Abp.Józef Michalik

Aby przełamać jego niechęć, powstał pomysł odwrócenia ról: to dziennikarze mieli opowiadać, jak widzą Kościół, a Michalik miał tylko słuchać.

Aleksandra Sowa: "Mój szef robot"

"Mój szef robot"

Automatyzacja dopadnie wkrótce nawet lekarzy (można ich zastąpić algorytmami diagnostycznymi), prawników (programy piszące i wysyłające monity), dzien...

Piotr LEGUTKO: "Dziennikarze z zawodówki"

"Dziennikarze z zawodówki"

Przyszli pracownicy mediów są średnio zainteresowani i słabo zorientowani w tym, co słychać w branży.

Aneta LIBERACKA: Koniec głupiego Internetu

Koniec głupiego Internetu

Jesteśmy w momencie wielkiej weryfikacji. Nie chcemy tracić czasu na jałowe klikanie, które o niczym nie informuje i niczego nie rozwija.

Marek MAGIEROWSKI: "Obiektywne dziennikarstwo to mit"

"Obiektywne dziennikarstwo to mit"

Niegdyś ludzie kupowali gazety po to, aby zyskać wiedzę lub się rozerwać. Dzisiaj chcą przede wszystkim utwierdzić się w swoich przekonaniach.

Łukasz ROGOWSKI: "Twitter i sieci społeczne"

"Twitter i sieci społeczne"

Jeżeli mamy wrażenie, że Twitter się zmienia, to jest tak raczej dlatego, że zmieniają się natura sieci społecznych, w których uczestniczymy, o...

Aleksandra SOWA, Natalia MARSZAŁEK: "I really, really, really like you…"

"I really, really, really like you…"

„Jak dziwną jest rzeczą, że ludzie zawsze umieją odpowiedzieć na pytanie, ile posiadają owiec, natomiast nie umieją podać liczby przyjaciół ani ich wy...

Anna BIAŁOSZEWSKA: "Rój, czyli o emocjach Twittera"

"Rój, czyli o emocjach Twittera"

Twitter nie ma hamulca nie tylko dla epitetów i pospolitego chamstwa, ale daje pole do popisu wszelkim frustracjom, uproszczeniom i kompleksom.

Michał BONI: "Waszyngton latem"

"Waszyngton latem"

Badania pokazały, że 60% Amerykanów uważa problem bezpieczeństwa w sieci i sieci za kluczowy dla nich, gdy w Chinach to wskazanie jest na poziomie 10%...

Jean PISANI-FERRY: "Koniec z pracą, jaką znamy"

"Koniec z pracą, jaką znamy"

Roboty mogą doprowadzić do zwolnienia księgowego, podwyższyć wydajność chirurga, a fryzjerowi zapewnić spokojną przyszłość.

Patrick de SAINT-EXUPÉRY, Laurent BECCARIA: "Manifest XXI"

"Manifest XXI"

Najważniejszy dziś, najszerzej dyskutowany w Europie dokument dotyczący przyszłości dziennikarstwa.