Jarosław KORDZIŃSKI: Tadeusz i głód rozmowy

Tadeusz i głód rozmowy

„Pan Tadeusz”, „Głód” czy „Rozmowy w katedrze” nie stanowiły kwestii zaspokojenia wiedzy dotyczącej historii czy tym bardziej podporządkowania się obo...

Jarosław KORDZIŃSKI: Niedobra zmiana w polskiej edukacji

Niedobra zmiana w polskiej edukacji

To nie jest dobra zmiana. Minął rok, a przed nami kolejne dwanaście miesięcy wdrażania nowych rozwiązań w polskiej szkole.

Jędrzej STĘPIEŃ: Pułapki nowoczesnej edukacji

Pułapki nowoczesnej edukacji

Nacisk na wykorzystywanie technologii edukacyjnej skazuje nowe pokolenia na próżne ściganie się z maszynami w dziedzinie efektywności, zamiast oriento...

Jarosław KORDZIŃSKI: Turkusowe szkoły

Turkusowe szkoły

Entuzjazm, zaangażowanie, profesjonalizm. Szkoły, nauczycieli i…uczniów. Czy nie tego warto sobie życzyć nadchodzący rok? - pyta Jarosław KORDZIŃSKI.

Roland MASZKA: Zaduma biegacza

Zaduma biegacza

W zapomnianym już dziś poemacie Kornela Ujejskiego Maraton hoplita wysłany przez stratega Aten, Miltiadesa, z wieścią o zwycięstwie Greków kona z wyci...

Roland MASZKA: Czy gimnazjum załamało czytanie?

Czy gimnazjum załamało czytanie?

Po co komu starocie? Ileż można o tym mówić? Czytało się – bo się musiało! Nie czytało się wcale! Po co komu Kordian?

Jarosław KORDZIŃSKI: DNA Budzącej Się Szkoły

DNA Budzącej Się Szkoły

Skąd wzięło się to okropne przekonanie, że musimy być tacy, jakimi chcą widzieć nas inni, bo jeśli nie, to stajemy się gorsi.

Roland MASZKA: Szkoła i zmiana

Szkoła i zmiana

Edukacja to nie sfera oczekiwań, ale proces formowania.

Roland MASZKA: Droga

Droga

W moim mieście szkoły niewielkie też się zamyka.

Roland MASZKA: "Piękno, które zasmuca"

"Piękno, które zasmuca"

W wielu polskich miastach, miasteczkach i wsiach, często dziś zapomnianych, istnieje spory obszar niewykorzystanych możliwości.

Mateusz GÓROWSKI: "Korupcja w szkołach: pakietyzacja, uzależnienie i prezenty od wydawców podręczników szkolnych"

"Korupcja w szkołach

Setki przedstawicieli handlowych odwiedzają szkoły każdego dnia, oferując zawieranie długoterminowych umów, na mocy których dyrektorzy szkół zobowiązu...

Roland MASZKA: "Wielki Brat patrzy na szkołę"

"Wielki Brat patrzy na szkołę"

To przestaje mi się podobać… Orwellowski scenariusz staje się rzeczywistością… Zawsze uważałem, że przestrzeń szkoły jest przestrzenią autonomiczną, g...

Roland MASZKA: "Ukryte piękno edukacji"

"Ukryte piękno edukacji"

W sytuacjach szkolnych – rzekłbym banalnych, obserwuję, jak sztuka tworzy przestrzeń magiczną.