Prof. Michael O’SULLIVAN: Europę zmienią Zieloni

Europę zmienią Zieloni

Polityka Blut und Eisen (krew i żelazo) Bismarcka zdefiniowała przyszłość Niemiec w XIX wieku.

Jarosław KORDZIŃSKI: O atrakcyjności uczenia się

O atrakcyjności uczenia się

Nauczyciel buduje podstawy motywacji uczniów do nauki poprzez stawianie im (a po części też samemu sobie) atrakcyjnych celów, wyzwań pozwalających ucz...

Prof. Piotr CZAUDERNA: Genazzano

Genazzano

Obraz Matki Boskiej Dobrej Rady z Genazzano jest zachwycającym odłamkiem fresku pochodzącym z XV wieku.

Prof. Marek KORNAT: Polska rewolucja wolności

Polska rewolucja wolności

Wewnętrzne urządzenie kraju nie może przyjść z zewnątrz. Musi być czynem własnym i owocem własnej myśli rodzimych elit politycznych.

Prof. Zdzisław KRASNODĘBSKI: Polska tradycja wolności

Polska tradycja wolności

Obywatele Rzeczypospolitej wolność rozumieli nie tylko jako swobodę jednostki, lecz jako możliwość wspólnego decydowania o stanowionych prawach.

Andrzej DUDA: Duma Rzeczypospolitej

Duma Rzeczypospolitej

W radosnym wiosennym nastroju obchodzimy w Polsce wielkie święto narodowe, którego geneza sięga XVIII stulecia.

Prof. Wojciech ROSZKOWSKI: Pierwsza konstytucja Europy

Pierwsza konstytucja Europy

Polski historyk Ignacy Chrzanowski porównał upadek Rzeczypospolitej do sytuacji człowieka chorego, który podjął skuteczne leczenie, ale zanim wstał z ...

Ks. Prof. Stanisław KOWALCZYK: Szukając właściwej koncepcji wolności

Szukając właściwej koncepcji wolności

Współczesne trendy liberalno-lewicowe i neomarksistowskie maksymalizują wolność indywidualną w sferze obyczajowej oraz redefiniują wolność społeczną, ...

Tomasz TUROWSKI: Gdy bioetyka spotkała pandemię

Gdy bioetyka spotkała pandemię

Z dyskusją wokół szczepionek mamy do czynienia od ponad dwóch dekad. Temat bezpieczeństwa i etyczności wraca jak bumerang.

Prof. Kazimierz DADAK: Amerykański wywiad o przyszłości

Amerykański wywiad o przyszłości

Najbliższe dwie dekady staną pod znakiem „kwestionowania istniejącego porządku” zarówno w ramach poszczególnych społeczeństw, jak i w skali ogólnoświa...

Prof. Wojciech KUDYBA: Czytać, aby lepiej być

Czytać, aby lepiej być

Nie łudźmy się: nie widać żadnych szans na poprawę wskaźników czytelnictwa w naszym kraju.

Jarosław KORDZIŃSKI: Ile jest warta szkoła w czasach pandemii?

Ile jest warta szkoła w czasach pandemii?

Angielskie ministerstwo edukacji zaleca, żeby nie używać takich określeń jak „nadrabianie zaległości”, „gonienie z materiałem” czy „stracony czas”, bo...