
Bruce SCHNEIER
Z utratą prywatności tracimy kontrolę nad autoprezentacją
Prywatność to nieodłączne prawo człowieka; jest niezbędna do zachowania godnego człowieczeństwa. Daje nam wybór i kontrolę nad sposobem prezentowania się światu. danah boyd, etnograf internetu, mówi o tym następująco: „Prywatność nie zależy jedynie od sprawczości; to możliwość osiągnięcia prywatności jest wyrazem sprawczości”.

Laura VANDERKAM
Jak to robią kobiety sukcesu. Strategie zarządzania czasem
Kobiety odnoszące sukcesy zawodowe mają konkretną wizję tego, jak powinno wyglądać ich zaangażowanie w życie rodzinne. Myślę, że w pewnym sensie próbują się porównywać do stereotypu mam na pełny etat i tego, jak spędzają one czas, ale z drugiej strony, nie ma tu przymusu — kobiety te naprawdę chcą spędzać czas ze swoją rodziną. Chcą angażować się w życie rodzinne.

Guy KAWASAKI
Nie kupuj followersów, fanów, polubień w mediach 2.0. W ten sposób ściągniesz na siebie złą karmę
Nie przekazuj obowiązków związanych z aktywnością w mediach społecznościowych „ekspertom”, którzy mają maksymalnie stu fanów, piszą tweet raz na miesiąc i liczą sobie horrendalne kwoty za swoje usługi. Dobrą zasadą jest, aby nigdy nie słuchać rad kogoś, kto ma mniej obserwujących niż Ty.

Todd HENRY
Głośniej niż słowa. Bojąc się, niczego nie osiągniesz
Im śmielszą ścieżkę wybierzesz, tym częściej spotkasz się z odrzuceniem przez tych, którzy nie potrafią od razu zrozumieć. Niestety wiele osób boi się takiej krytyki. Wolą trzymać się przeciętności, odrzucają ryzyko nieodłącznie związane z poszukiwaniem autentycznego głosu i pozostają niezauważeni.

Tom GREEVER
UX? Zawsze decyduje umiejętność komunikowania, nie projektowania
Wiele bardzo ciekawych pomysłów nie dociera do odbiorców, ponieważ… projektant nie umie o nich rozmawiać. Innymi słowy, wiedza o skutecznej komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi jest bezcenna, ale umiejętność przekonania do wybranych rozwiązań projektowych bywa ważniejsza.

Jeremey DONOVAN
"Najważniejszą ze sztuk jest sztuka opowiadania dobrych historii"
Dobrą historię można rozpoznać po tym, że pozwala ona słuchaczowi odkrywać mądrość warstwa po warstwie dzięki interpretacji. Musisz zawrzeć w niej wiele osobistych, emocjonalnych treści oraz jaskrawych szczegółów będących pożywką dla zmysłów. Opowieści nie muszą być obiektywne albo wyważone. W istocie najbardziej wciągające historie są opowiadane z subiektywnego punktu widzenia.

Barbara OAKLEY
"Głowa do liczb. Zaproś matematykę do swojego życia. O iluzji kompetencji i o tym, jak ważne są powtórki"
“Tworząc bibliotekę wiedzy w swoim umyśle, szkolisz go do tego, by rozpoznawał nie tylko określony problem, lecz również różne typy i klasy problemów, tak abyś wiedział, jak szybko poradzić sobie z zadaniem, które pojawia się przed Tobą. Zaczniesz zauważać wzorce, które upraszczają rozwiązywanie problemów, i szybko się przekonasz, że różne możliwe rozwiązania czekają na skraju Twojej pamięci”

Dominique GUINARD
Vlad TRIFA
Internet Rzeczy. Inteligentne miasta. Fascynująca przyszłość dziejąca się tu i teraz
Internet rzeczy (IoT) przynosi kolejną technologiczną rewolucję: oto coraz więcej przedmiotów, także sprzętów codziennego użytku, dzięki wbudowanym czujnikom i dostępowi do sieci może komunikować się z człowiekiem i z innymi przedmiotami. Możliwości takiej sieci są niewyobrażalne.

Meghan CASEY
Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia
Powiedzmy, że opracowujesz strategię zarządzania treścią dla dentystki, która właśnie otworzyła prywatny gabinet i chciałaby uruchomić stronę internetową, aby przyciągnąć nowych klientów. Odpowiedz na początek na pytanie: co z postawami i przekonaniami potencjalnych klientów, ich obawami, doświadczeniami, zachowaniami i motywacjami, które wiążą się z wyborem dentysty?

Deepak CHOPRA
Przyszłość Boga. Praktyczne rozważania o współczesnej duchowości
Mistrz duchowy z Indii powiedział kiedyś swojemu uczniowi: „Fizyczny świat jest bardzo przekonujący. Wydaje się solidny i wiarygodny. Jak można z niego uciec? Uświadamiając sobie, że ten świat jest tak naprawdę wytworem twojego umysłu. Bez tego fizyczny świat owija się wokół ciebie niczym sieć. Ale wszystkie sieci mają oka. Znajdź jedną taką dziurę i wyskocz przez nią”.

Jeremy GUTSCHE
Jak wychować myśliwego?
Farmer jest z siebie zadowolony, a jego życie składa się z cyklicznie powtarzanych czynności. Myśliwym kieruje ciekawość i ciągłe nienasycenie. Dziś wielu ludzi przypomina swoją mentalnością farmerów, jednak szanse na spektakularny sukces mają myśliwi.

Robert MAURER
Filozofia Kaizen (2). Gdzie poszukujesz odpowiedzi?
Członkowie wspólnoty Anonimowych Alkoholików mają mądrą dewizę: „Życie jest proste, ale niełatwe”. Robiąc pierwszy mały krok w stronę zmiany swojego biznesu, warto pamiętać te słowa.

Robert MAURER
Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie
Jeśli nawet mały krok wydaje nam się zbyt wielki, to znak, że budzą się nasze lęki. Jest pięć sposobów na ich uciszenie i ruszenie naprzód ścieżką Kaizen do naszego celu.

William N.THORNDIKE Jr.
Liderzy. Warren Buffett. Albo jak być mądrym inwestorem i świetnym szefem?
W ciągu wieloletniej kadencji Buffetta jego spółka Berkshire przebiła wyniki S&P stukrotnie, co stanowi osiągnięcie fantastyczne; prześcignęła również koncern General Electric w erze Welcha, a także wskaźniki innych równorzędnych firm.

James RICKARDS
Najtwardsza waluta świata. Jak mądrze inwestować w złoto?
Chiny próbują kupić wystarczająco dużo złota, by w przypadku załamania się międzynarodowego systemu walutowego i negocjacji w sprawie kształtu nowego systemu mogły zająć poczesne miejsce przy stole rozmów. Trzy tysiące ton złota kupione przez Chiny w ciągu ostatnich siedmiu lat stanowią prawie 10% oficjalnych światowych rezerw kruszcu.

Gabriel WEINBERG
Justin MARES
Trakcja, czyli sztuka łapania przyczepności. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost
Trakcja (ang. traction) to moment, w którym firma „łapie przyczepność” i rusza z miejsca. Trakcja to wzrost. Dążenie do uzyskania trakcji definiuje startup. Fragment bestselleru „Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost” Gabriela Weinberga i Justina Maresa.

Guy KAWASAKI
Startupowcy-oszuści. A kłamstwo w biznesie ma krótkie nogi
Dopóki kontrakt nie zostanie podpisany, nie istnieje. Jeśli inwestor postanowi sprawdzić to za tydzień, a kontrakt nadal nie będzie podpisany, przestaniesz być wiarygodny. W ciągu pięciu lat nigdy nie widziałem umowy podpisanej na czas.

Ben HOROWITZ
O dobrych i złych menedżerach. Dlaczego startupy powinny szkolić swoich ludzi
Chyba każdy, kto miał okazję budować firmę z branży najnowszych technologii, wie, że ludzie są najważniejszym jej zasobem. Prawidłowo zarządzane startupy kładą nacisk na proces rekrutacji i przebieg spotkań z kandydatami, aby już na samym początku budować własną bazę talentów. Jednak o wiele za często na tym się kończy inwestycja w ludzi. Dlaczego nie powinno tak być?

Nir EYAL
Skuszeni. Czyli
Lata pracy naukowej zaowocowały opracowaniem modelu „wabika”: czterofazowego procesu, w oparciu o który firmy kształtują nawyki u konsumentów. Kolejne cykle „wabika” pozwalają producentom na osiągnięcie celu: wzbudzenia zaangażowania odbiorcy, które powoduje, że samoczynnie wraca on do produktu, bez potrzeby stosowania reklamy albo agresywnych zachęt.

Ben HOROWITZ
Jak w dobry sposób zwalniać ludzi?
Zacznij od wpojenia złotej zasady: Menedżerowie muszą sami zwalniać podległych im ludzi. Nie mogą przekazać tego zadania człowiekowi z działu zasobów ludzkich lub bardziej sadystycznemu ze swoich kolegów z kierownictwa. Nie możesz wynająć firmy outsourcingowej, jak w filmie W chmurach. Każdy menedżer zwalnia swoich ludzi. Koniec. Kropka.