Prof. Michał KLEIBER: Infografiki - przyszłość komunikacji medialnej? Prof. Michał KLEIBER: Infografiki - przyszłość komunikacji medialnej?
Prof. Michał KLEIBER

Prof. Michał KLEIBER

Infografiki - przyszłość komunikacji medialnej?

Dobrze zaprojektowana infografika nawet z zupełnie nieciekawego tematu potrafi zrobić atrakcję przyciągającą wzrok i wzbudzającą refleksje. W nieprzebranym gąszczu chaotycznych informacji docierających do nas każdego dnia rzut oka na ciekawą ikonografię skrótowo przedstawiającą jakiś interesujący nas temat jawi się nam często jako intelektualna ulga.

Marek MILLER: Deklaracja Niepodległosci Reportażu Marek MILLER: Deklaracja Niepodległosci Reportażu
Marek MILLER

Marek MILLER

Deklaracja Niepodległosci Reportażu

Znaczenie reportażu polega na podtrzymywaniu więzi społecznej, uświadamianiu, że człowiek jest bytem relacyjnym. Stymulując rozwój i podtrzymywanie więzi, reportaż odgrywa ważną rolę w integrowaniu społeczeństwa w procesie adaptacji jednostki w społeczeństwie.

Youssef IGROUANE: Niezależne media w walce z koronawirusem Youssef IGROUANE: Niezależne media w walce z koronawirusem
Youssef IGROUANE

Youssef IGROUANE

Niezależne media w walce z koronawirusem

Kryzys weryfikuje naszą rzeczywistość pod wieloma względami. Także pokazuje, gdzie media są potrzebne, a gdzie zastępują je obywatele lub – niestety – państwo

Michał KŁOSOWSKI: Nadpisywanie historii Michał KŁOSOWSKI: Nadpisywanie historii
Michał KŁOSOWSKI

Michał KŁOSOWSKI

Nadpisywanie historii

Kampanie narracyjne, walka o prawdę historyczną i kreatywne stosowanie polityki historycznej w mediach społecznościowych sprawiły, że stanęliśmy wobec ordynarnych w swoim wydźwięku działań. Kłamstwo staje się prawdą, a prawdę opowiada się jako kłamstwo, czego przykładem są chociażby ostatnie działania Kremla.

Jan ŚLIWA: Éric Fottorino, czyli renesans papieru Jan ŚLIWA: Éric Fottorino, czyli renesans papieru
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Éric Fottorino, czyli renesans papieru

Fottorino twierdzi, że prasa pisana przegrała krótki dystans, lecz wygra wyścig w dystansach długich. Pozwala na dłuższe skupienie bez przerywania reklamami. W końcu są ludzie, którzy nie chcą czytać samych sensacyjnych tytułów, do tego często niezgodnych z treścią artykułu. Zalew jednodniowych sensacji przykrył potrzebę przedstawienia długotrwałych trendów i podłoża zjawisk, lecz ciągle ona istnieje. Może dla węższego kręgu, lecz tym silniej.

Jan ŚLIWA: Éric Fottorino ou la renaissance du papier Jan ŚLIWA: Éric Fottorino ou la renaissance du papier
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Éric Fottorino ou la renaissance du papier

Fottorino soutient que la presse écrite a perdu sur le court terme, mais qu’à la longue elle tirera son épingle du jeu. En effet, elle permet aux lecteurs de garder leur concentration sans les perturber par des pubs incessantes. Il y a enfin des gens qui ne veulent plus lire que des titres chocs, en plus sans lien avec le contenu de l’article. La surenchère de sensations d’un jour a, certes, fait taire le besoin de présenter des tendances de long terme et les dessous des phénomènes qui nous entourent, mais il existe toujours. Sans doute pour un cercle plus restreint, mais d’autant plus fortement.

Prof. Mike ROSENBERG: Media wobec politycznej nawałnicy Prof. Mike ROSENBERG: Media wobec politycznej nawałnicy
Prof. Mike ROSENBERG

Prof. Mike ROSENBERG

Media wobec politycznej nawałnicy

Ludzie nie będą płacić za słabą treść. Gdy spadła liczba subskrypcji, spadły ceny reklam. To doprowadziło amerykańskie gazety na krawędź upadku. Z czasem model się zmienił. Czy w Polsce jest publiczność, która ceni treści wysokiej jakości, treści wartościowe?

Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury
Wojciech SURMACZ

Wojciech SURMACZ

Czas nowej cenzury

AFP zaczęła walczyć z dezinformacją na polskim rynku medialnym. Współpracując z Facebookiem, nie tyle prowadzi realną walkę z globalnym zjawiskiem fake news, ile próbuje narzucać liberalną polityczną poprawność.

Rémi GODEAU: L'Opinion, medium nowego wpływu Rémi GODEAU: L'Opinion, medium nowego wpływu
Rémi GODEAU

Rémi GODEAU

L'Opinion, medium nowego wpływu

Wpływowy francuski dziennik L’Opinion jest naszym partnerem nad Sekwaną. Polscy czytelnicy otrzymują sporą dawkę tekstów z Francji, z kolei dziennikarze Wszystko Co Najważniejsze przygotowują co kilka miesięcy dodatki prezentujące we Francji, oczywiście w języku francuskim, teksty polskich intelektualistów i liderów opinii, przybliżają Polskę. O dzienniku L’Opinion pisze jego redaktor naczelny.

Dariusz CHEŁSTOWSKI: Audytor jakości dziennikarstwa - antidotum na bylejakość mediów? Dariusz CHEŁSTOWSKI: Audytor jakości dziennikarstwa - antidotum na bylejakość mediów?
Dariusz CHEŁSTOWSKI

Dariusz CHEŁSTOWSKI

Audytor jakości dziennikarstwa - antidotum na bylejakość mediów?

Audytor byłby kimś, kto bierze udział w pracach zarządu, ale nie decyduje bezpośrednio, jest jego niezależnym składnikiem, nie członkiem. Bezcennym ekspertem, korzystającym z nadzwyczajnych uprawnień, jakie daje mu właściciel i rada nadzorcza. On nie przeszkadza, lecz wyłącznie pomaga. A jego zatrudnienie nie kosztuje więcej niż w przypadku członka rady nadzorczej lub zarządu, jest wyjątkowe i tylko jedno. Wtedy jest szansa, że jakość bez cenzury, na którą w mediach prawie wszyscy narzekamy, przestanie spadać, a zyski zaczną rosnąć.

Eryk MISTEWICZ: Jak publicyści zniszczyli debatę publiczną Eryk MISTEWICZ: Jak publicyści zniszczyli debatę publiczną
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

Jak publicyści zniszczyli debatę publiczną

Ze zwaśnienia żyje, on się zwaśnieniem żywi. On to zwaśnienie, ten niepokój, to wzajemne wkurzanie się jednych na drugich podtrzymuje. Dzięki zwaśnieniu publicysta może być na fali. Im zwaśnienie większe, tym jego fala wyższa.

Eryk MISTEWICZ: W papierze Eryk MISTEWICZ: W papierze
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

W papierze

Mądra synergia opiniotwórczych – coraz bardziej elitarnych – mediów papierowych i masowego on-line jest przyszłością wpływu, kreowania postaw, budowania opinii publicznej.

Jolanta PAWNIK: O dziennikarzach i dziennikarstwie. Albo o pytaniu: dlaczego? Jolanta PAWNIK: O dziennikarzach i dziennikarstwie. Albo o pytaniu: dlaczego?
Jolanta PAWNIK

Jolanta PAWNIK

O dziennikarzach i dziennikarstwie.
Albo o pytaniu

Dlaczego młodzi dziennikarze boją się dziś pytania „DLACZEGO?”. Czy dlatego, że to wstyd? Bo to przyznanie się do tego, że się nie wie? Czy może obawa, że nie wypada nie wiedzieć? Nie chcę wierzyć, że po prostu nie ma w nich już ciekawości. Albo, co gorsza, nigdy nie było. Ale czy wtedy mogą mówić, że są dziennikarzami?

Michał KOBOSKO: Jakoś już jest, czas na jakość. O dziennikarstwie wysokojakościowym Michał KOBOSKO: Jakoś już jest, czas na jakość. O dziennikarstwie wysokojakościowym
Michał KOBOSKO

Michał KOBOSKO

Jakoś już jest, czas na jakość. O dziennikarstwie wysokojakościowym

Żyjemy aktualną chwilą, próbujemy ją wyciskać jak cytrynę. Tracimy umiejętność koncentracji, bo wydaje się nam, że robienie tyko jednej rzeczy jednocześnie nie wystarczy. Ważnych momentów już nie przeżywamy, bo przede wszystkim myślimy o tym, by dzielić się nimi z innymi. Produkujemy terabajty treści, które natychmiast zamieszczamy na Facebookach, Twitterach i Instagramach. Robimy miliony zdjęć, które mają uwiecznić moment, którego nawet nie poczuliśmy. Czy jest jeszcze miejsce dla wysokojakościowych mediów? Tak!

Stanisław M. STANUCH: Fakt uderzył w dziennikarzy, uderzył w szacunek do mediów Stanisław M. STANUCH: Fakt uderzył w dziennikarzy, uderzył w szacunek do mediów
Stanisław M. STANUCH

Stanisław M. STANUCH

Fakt uderzył w dziennikarzy, uderzył w szacunek do mediów

Sprawa tytułu „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”, który ukazał się na czołówce „Faktu” 1 września 2018 r., dokładnie w dzień pogrzebu tragicznie zmarłego, jedynego syna Leszka Millera, ma dwa wymiary: etyczny i dziennikarski.

Tibor FISCHER: Węgierski tygrys. Victor Orbán a zachodnie media Tibor FISCHER: Węgierski tygrys. Victor Orbán a zachodnie media
Tibor FISCHER

Tibor FISCHER

Węgierski tygrys.
Victor Orbán a zachodnie media

Unia Europejska rzeczywiście przyszła po Orbána. A nie jest on znany z tego, że przebacza, czy nadstawia drugi policzek. Nie myślę, żeby doszedł do tej strony w Biblii. Ma teraz kolejne cztery lata na grę i na miejscu unijnego aparatu zacząłbym się martwić.

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam