Jarosław KORDZIŃSKI: Pandemia edukacji

Pandemia edukacji

Jesteśmy jak olbrzymi kontenerowiec, który zablokował Kanał Sueski.

Stanisław ŻARYN: Fooling with facts

en Language Flag Fooling with facts

Poland has been a target of ill-founded accusations that exploit the history of WWII and unfair interpretations of the relations between the Poles and...

Prof. Maciej URBANOWSKI: Józef Czapski – pisarz zaangażowany

Józef Czapski – pisarz zaangażowany

Miał rację Włodzimierz Bolecki, gdy podkreślał niedawno w „Arcanach”, że Czapski nie był narcystycznym estetą, bo „nawet gdy z nieskrywanym zachwytem ...

Michał KŁOSOWSKI: Wirus braku nadziei

Wirus braku nadziei

To będzie raczej krótki tekst. Bo nadzieja albo jest, albo jej nie ma, stan pośredni nie istnieje.

Bruno RETAILLEAU: Przywróćmy porządek Republice

Przywróćmy porządek Republice

Możemy przywrócić porządek w Europie, kładąc kres jałowemu konfliktowi z Europejczykami ze środka i wschodu kontynentu.

Prof. Michał KLEIBER: Czeka nas zbudowanie świata na nowo

Czeka nas zbudowanie świata na nowo

Rośnie dziś na świecie liczba osób uważających, że „życie w atmosferze zmian, a w warunkach pandemii w szczególności, jest przyszłością świata”.

Antonio SPADARO SJ: Zaangażowanie ponad powierzchowność

Zaangażowanie ponad powierzchowność

Jednym z głównych wyzwań współczesnej edukacji jest duchowość ludzi, których sposób myślenia zmienia się, ponieważ żyją w środowisku cyfrowym.

Jan ŚLIWA: Miłosierni Samarytanie w czasach Zagłady

Miłosierni Samarytanie w czasach Zagłady

Każdy dzień był jak chodzenie po linie nad Niagarą. Jeden zły krok, światło włączone w niewłaściwym momencie, płacz, jakikolwiek błąd – i koniec.