Zdjęcie okładkowe wpisu Prof. Paolo BENANTI TOR, Francesco OCCHETTA SJ: Cyfrowi argonauci

Cyfrowi argonauci

Młodzież i poszukiwanie znaczenia. Cyfrowi argonauci, pokolenie, któremu za kompas służą smartfony, źródłem autorytetu są algorytmy i big data, traktowane jako święci przewodnicy na drodze do prawdy.

Prof. Jeff JARVIS: To my tworzymy internet jutra

To my tworzymy internet jutra

W czasach powszechności publikowania – którą celebruję, gdyż tak wiele społeczności długo niesłyszanych w mediach nareszcie ma swoją prasę – główną um...

Prof. Jeff JARVIS: Dziennikarstwo nas zawiodło

Dziennikarstwo nas zawiodło

Musimy stworzyć internet nowej generacji, który nie tylko umożliwia rozmowę, ale umożliwia słuchanie, a następnie odnalezienie tego, co warto usłyszeć...

Michał KŁOSOWSKI: Zróbmy sobie nowy internet

Zróbmy sobie nowy internet

Trzeba by zrobić nowy internet, u którego fundamentu będzie postawa użytkowników. To główny oręż. Nie netykieta, nie kultura użytkowników, nie dane.

Antonio SPADARO SJ: Zaangażowanie ponad powierzchowność

Zaangażowanie ponad powierzchowność

Jednym z głównych wyzwań współczesnej edukacji jest duchowość ludzi, których sposób myślenia zmienia się, ponieważ żyją w środowisku cyfrowym.

ks. Józef KLOCH: Papież i media – nowe otwarcie

Papież i media – nowe otwarcie

To była sensacja – papież pisał o komputerach, i to w kontekście wykorzystania ich w Kościele! Ów tekst powstawał na przełomie lat 1989 i 1990.

Juliusz BRAUN: Polskie spory o media publiczne

Polskie spory o media publiczne

Media publiczne trzeba wynaleźć na nowo, powiedzieć trzeba jasno, że istniejący model wyczerpał swoje możliwości.

Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury

Czas nowej cenzury

AFP zaczęła walczyć z dezinformacją na polskim rynku medialnym.

Przegląd idei: Adam GUROWSKI. Prasa

Adam GUROWSKI. Prasa

Ten niezwykły czynnik, odpowiedzialny za ferment społeczny, może stać się dobrodziejstwem bądź przekleństwem, w zależności od tego, jaki robi się z ni...

Eryk MISTEWICZ: W papierze

W papierze

Mądra synergia opiniotwórczych – coraz bardziej elitarnych – mediów papierowych i masowego on-line jest przyszłością wpływu, kreowania postaw, budowan...